کد خبر : 2806
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۵

اولین مدیرعامل زن خودرویی

اولین مدیرعامل زن خودرویی

گروه اقتصادی – مرتضی مصطفوی، کارشناس خودرو نوشت: در بحبوبه انتخابات ۱۴۰۰ صحبت از حضور زنان در عرصه سیاست، اقتصاد و مدیریت یکی از نقاط قابل اتکا نامزدها در اظهارات شان است. با توجه به تجربه دوره های گذشته و سوابق کاندیداها به نظر می رسد همچون گذشته، تاکید بر حضور زنان بر عرصه سیاست

اولین مدیرعامل زن خودروییگروه اقتصادی – مرتضی مصطفوی، کارشناس خودرو نوشت: در بحبوبه انتخابات ۱۴۰۰ صحبت از حضور زنان در عرصه سیاست، اقتصاد و مدیریت یکی از نقاط قابل اتکا نامزدها در اظهارات شان است. با توجه به تجربه دوره های گذشته و سوابق کاندیداها به نظر می رسد همچون گذشته، تاکید بر حضور زنان بر عرصه سیاست و اقتصاد بیش از آنکه یک اعتقاد باشد، یک حربه برای کسب رای است.

به گزارش بولتن نیوز به نقل از خط بازار، هرچند که در حال حاضر در بخش های مختلف ستادی و مدیریتی زنان موفقی وجود دارند ولی به طور کل سهم مشارکت زنان در پست های مدیریتی_دولتی بسیار کمتر از آقایان است. به خصوص در مدیریت شرکت های دولتی و شبه دولتی از جمله خودروسازان سهم زنان تقریبا هیچ است. این در حالی است که سهم قابل توجهی از نیروی کار شاغل در ایران خودرو و سایپا را زنان تشکیل می دهند و هیچگاه هیئت مدیره و مدیرعامل این دو شرکت به زنان اختصاص داده نشده است.

برخلاف ایران در دنیا سابقه حضور زنان در راس شرکت های خودروسازی وجود دارد. شاید شاخص ترین آنان”ماری بارا” مدیرعامل جنرال موتورز است که جز موفق ترین زنان در خودروسازی به شمار می رود. البته اینکه آیا زنان می توانند در راس مدیریت شرکت های خودروسازی در ایران موفق عمل کنند یا نه، به عوامل مختلفی از جمله ساختار خودروسازی، سیاست های کلان و … دارد ولی به نظر می رسد با توجه به اقبال نظری نامزدهای انتخاباتی به حضور زنان در اقتصاد و صنعت، دولت سیزدهم می تواند حداقل یکی از مدیران عامل خودروسازی را از زنان انتخاب کند تا برای اولین بار چنین رویکردی در مدیریت شبه دولتی صنعت تجربه شود.

هرچند که حضور زنان در راس مدیریت شرکت های خودروسازی از ظرافت های خاص به خود برخوردار است ولی این اتفاق می تواند قدری از بده بستان های سیاسی، لابی گری ها و … بکاهد و از طرف دیگر به دلیل حساسیت شخصیتی زنان در ارتقا کیفیت و ارائه خدمات بهتر، سطح کیفی محصولات ارتقا و رشد یابد.

بررسی ها نشان می دهد در ستاد انتخاباتی نامزدهای با رای بالا، زنان با تجربه و متخصص وجود دارند که باید منتظر ماند و دید آیا از این افراد در راس مدیریت ایران خودرو و سایپا استفاده خواهد شد یا نه؟ به طور کل حضور زنان در راس خودروسازی یک پیشنهاد جدیدی است که می تواند قدری فضای مه آلود، سیاست زده و رابطه سالار صنعت خودرو را تغییر دهد و فضا را برای توسعه صنعت فراهم نماید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.